2016 Május

2016.05.12 20:09

Erdei iskola - 4.o.

Május 5.-6.-án a negyedikesek Balatoncsicsón táboroztak. Nagy Ábel beszámolója:
"Képzeld el, hogy az előző héten csütörtökön és pénteken egy erdei iskolában voltunk. Az iskolából busszal indultunk el a kirándulásra. Az első napon megnéztük a Kinizsi várat Nagyvázsonyban. A várban volt szerencsekút , amibe bedobtunk néhány (egy földkupacban talált) érmét.Volt ott egy olyan terem is, ahol láthattuk Kinizsi Pál sírkövét és még "néhány" híres magyar embert ábrázoló mellszobrot . A várban érdekes páncélokat és fegyvereket láttunk. A toronyból gyönyörű kilátás nyílott. A vár után meglátogattuk a Postamúzeumot. Itt láthattunk régi postakocsikat, érdekes telefonokat és kipróbálhattuk milyen a tárcsás telefon. Ezután elmentünk egy kovács műhelybe. Ott kovácsolhattunk egy S betűt.Itt még sok érdekességet láttunk pl.:kardokat, egy kis ágyút és egy kicsi malmot (ezeket a dolgokat a kovács készítette). Az erdei iskolába szekérrel mentünk. Egy szép kis házikóba bepakoltunk és elmentünk enni. Aztán megnéztünk egy élménytermet ahol kitömött állatokat láttunk. Este elmentünk egy északai vadlesre. 6 őzet, és köztük 1 gidát láttunk. Aztán szellem keresőztünk, utána pedig lefeküdtünk. Másnap reggeli után fociztunk, majd túráztunk. A túrán megismerkedtünk a különböző fafajokkal, felhasználási módjaikkal, az erdész feladataival és láttunk egy kb. 250-260 éves bükkfát ami a tanösvény névadója volt. Délután egy vadgazdálkodáson vettünk részt, amelyen megismerkedhettünk a különböző állatfajtákkal. Ezután légpuskás lövészet következett, amiben én lettem az első! A végén ismét fociztunk, aminek egy kisebb zápor vetett véget. "
Képek ITT.

Harmadikos kirándulás
Május 4-én a harmadikosok Zircre kirándultak. Képek ITT.

A kirándulás után ezt a levelet kaptuk:
"Tisztelt Kovácsné Bognár Gabriella!
A tegnapi napon (május 4.) szakvezetést tartottam az Önök iskolájából érkező 3. osztályos gyerekeknek, Kovácsné Gabi tanítónő hozta őket.
Mivel esett az eső, jelezték, hogy nincsenek különösebben időhöz kötve, nyugodtan lehet hosszabb foglalkozást tartani.
Ilyenkor erősen alkalmazkodunk a gyerekek tűrőképességéhez, érdeklődéséhez, ennek lanyhulása esetén nem tartjuk túl sokáig, hogy ne unatkozzanak.
A tegnapi vezetés egyhuzamban 2,5 óráig tartott. Ez szerintem minden rekordot felülmúlt.
A gyerekek fantasztikusak voltak, okosak, tájékozottak, érdeklődők, olyan kérdésekre is tudták a választ, ami sokszor még a felsősöknek is problémát okoz. Ebben persze nagy szerepe van az őket tanító pedagógusoknak.
Csak dicséret illeti őket, mindnyájukat, a gyerekeket is és a pedagógusokat is.
Nekem élmény volt. Köszönöm!"

Üdvözlettel
Harmat Beáta
muzeológus
múzeumpedagógus

H. dr. Harmat Beáta
Magyar Természettudományi Múzeum
Bakonyi Természettudományi Múzeuma
8420 Zirc, Rákóczi tér 3-5.
20/5305-642

Virágültetés anyák napjára  - 4.o.
Anyák napjára minden évben virágpalántákat ültetünk az iskolai kiskertbe, örömöt szerezve ezzel is a szülőknek. A negyedikesek is lelkesen láttak munkához az idén is.

Anyáknapjara minden evben viragpalantakat ultetunk az iskolai kiskertbe, örömöt szerezve ezzel is a szuloknek. A negyedikesek is lelkesen lattak munkahoz az iden is.

Képek ITT.

Elsős anyák napja
Május 5-én az első osztályosok köszöntötték az édesanyákat. Képek ITT.